fredag 1 januari 2016

ScrapMuch? Sketch-y Friday Jauary 1st

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Då kan jag säga Gott Nytt År 2016!!!

Och det börjar bra med en helt ny skiss av Laura hos ScrapMuch?
Nu när både Jul och Nyårsafton är avklarade så kanske du får lite mer tid att scrappa igen så då kommer en ny skiss väl till pass , eller hur?

Eftersom det är den första skissen för månaden är det som alltid en dubbel skiss...





Den här gången gjorde jag en lite annorlunda tolkning...
Jag ändrade formatet från två 12" CS till två Letter size och istället för två respektive tre foton tog jag ett stående och ett liggande.
Busigt va ;) haha!!


Ja men visst, här kommer mina kära snöflingor IGEN!!!
Och den här har layouten gjorde jag ändå för ett tag sedan då man ju måste ligga lite före med sina DT- uppdrag. Det beror nog på två saker att dom dyker upp lite nu och då min snöflingor, att jag verkligen gillar dom och det andra är att jag VERKLIGEN saknar snön här!!
Det är lite mörkt och tråkigt ute nu här liksom :)





Fotona är på min man och äldste sonen Rickard och vår näst yngsta, Astrid då vi var på julgransjakt här strax innan första advent.
Papper är från MME och Dien med snöflingor är från Uniqo Studios.

Gå nu genast in hos ScrapMuch? och titta vad dom andra duktiga tjejerna har gjort.
Så hoppas och tror jag att du fått massor med inspiration och självklart vill delta och göra din egen tolkning av Lauras härliga skiss :)

Ha nu en härlig första dag på den nya året och jag tror att det här året kommer att bjuda oss på underbara saker!!

Tack för titten!!!

Kram Anna :)



8 kommentarer:

  1. Happy New Year to you, Anna! What a fabulous start to the year with your gorgeous double page LO. Love, love, love the colours, and the snowy details.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh!!! Same to you Karen and thanks for your kind words :-)

      Radera
  2. Oh, where is the snow? Maybe the hot days are sending waves of heat over there melting it before it hits you!!! LOOOOVe this page. Blues. Yum. Snowflakes. Double yum. Vellum word tabs. Divine:) And it still looks like the sketch. Clever girl!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Today we have got some snow at least. Just a centimeter or five... Thanks for your nice words ♡

      Radera
  3. Åååhhh, vilken fin start här på det nya året! Älskar denna, du vet färgerna, snöflingorna och allt! Nu ska jag ta mig an denna och snor nog din idé med fotona eftersom jag inte har så mycket småfoto. Tack för underbar inspiration. Tyvärr sover Harald i rummet jag scrappar i så jag får vänta haha! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad glad jag blir och vad jätte roligt att du fick inspiration trots att det är en DUBBEL :-) Hoppas Harald har vaknat nu så du får scrappa loss lite. Vi har just kommit fram till stugan i Fjällnäs. Blir här några dagar nu så jag kommer nog ha scrap abstinens sen :-) Kanske glömmer bort hur man gör; -) Tack igen för dina fina värmande ord♡ Just det!! Det snöade hemma när vi åkte mot stugan. Hoppas det ligger kvar nu... Här är det nog ca 30 cm iallafall. Härligt!! Kram ♡

      Radera
  4. What a perfectly festive page! Love the blues/grays against your field of bright white, and the details of those flakes are scrumptious!

    SvaraRadera